Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.02.2012 15:08 - Звездният път на Сантяго 1
Автор: bobibozhinova50 Категория: Туризъм   
Прочетен: 14471 Коментари: 8 Гласове:
5

Последна промяна: 11.02.2012 20:35




ОПОЗНАЙ ИСПАНИЯ, ЗА ДА Я ЗАПОМНИШ !
 
image




                                    Звездният Път на Сантяго                                                                                   Слънцето изгрява и този ден.                Благодаря ти Господи, че живея,                простри ръката си над мен,                с вяра, надежда и любов ще успея.                           Е, какво? Искаш да ти разкажа за Camino de Santiago? Добре. Не съм писател, но това което ти разказвам е радостта ми, щастието ми за 20 дни. Този Camino взе сърцето ми със своята природа, със забележителностите си, с хората себеподобни и дори и с неудачите, които ми се случиха.       Идеята ли? Тя дойде съвсем неочаквано, както много неща в живота. А казват, че случайни неща няма.      Ровя се в Интернет. Търся нещо българско, родно - снимки, природа. Нали работя в Мадрид на интерна и почивам само 12 часа на седмица. Търся нещо да ме зарадва. И гледам хубави снимки - високи планини, поля с жита, реки, величествени сгради с интересна архитектура…      Любопитството ми надделя и потърсих да видя автора им. Оказа се, че е съградски. Плевенчанин - Христо Вътев. Младеж, минал Камино де Сантяго. Сам. Сам със себе си. Разгледах всички снимки от начало до край.      Случайно или не, но много скоро след това ми попадна Български корен, малко списание издавано в Испания. Имаше там хубав материал за Камино и за българска девойка успешно минала Пътя. Запомних името на това момиче. Казваше се Гергана Василева.      Сега убедена, че случайности няма, прочетох и книгата Камино на Шърли Маклейн, която разказва своето пътешествие по Свещения път.      Вързах трите ситуации, като моя потребност и си казах: Защо пък не и аз?      Интереса ми към всичко свързано с Камино де Сантяго трескаво ме превърна на интернет-маниачка. Всичко това само за няколко месеца. Дойде време да резервирам самолетен билет за България, за лятото. И реших: Ваканцията ще е Камино де Сантяго и то на велосипед.      Споделих идеята си на синове и приятели. Изненадани бяха някои, че няма да летя към България. Още повече Камино на колело? Но, ме подкрепиха.      Жоро, приятел на синовете ми горещо ме поощтряваше. Минал на велосипед Камино преди 2 години той умело подклаждаше идеята ми със своите разкази.      За моите синове не е изненада желанието ми. Малкият ми син Цеци, казал: Това е тя и ще го направи. И разказвал как с баща му на по-млади години с най-обикновени колелета Балкан, за 5 дни сме тръгнали от Враца през Шипка и стигнали до Поморие. Всичко с нас - палатка, спални чували...Там Цеци беше на пионерски лагер.     После, след много години си купих втора употреба велосипед с 3 скорости. Нередовните и липсващи автобуси Плевен-с.Тученица ме направиха да бъда редовен колоездач, за да съм сигурна, че ще ида на работа. Колелото ми разреши проблемите за отиване и връщане от работа.      Узря решението ми: Купувам си велосипед и минавам Камино де Сантяго в чест на 60 годишния си юбилей, през тази година и 100 години дипломатически отношения България-Испания през изтеклата година.      В Декатлон ( магазина за спортни стоки )с Жоро, избрахме най-подходящото за мен колело, със скорости, с широки гуми и дълбоки грайфери, с възможности за планински терени и селски пътища. Купих си каска, ръкавици, чанта да се монтира на кормилото, 2 дисаги, 2 резервни гуми, лепенки, лепило, масло, помпа, необходими инструменти. Купих и  клин с подсилено дъно, да дам по-добри условия на седалищните си части в дългия преход.      Така екипирана трябваше да помисля и за физическата подготовка, колкото и малка да е тя. За 2 месеца направихме с Жоро 5 пробега извън Мадрид с различна степен на трудност и продължителност. Трябваше да се проверя - желание и възможности са две различни неща. Не бях карала 5 години колело. Когато направих един път 64 км. пробег си казах: Ще я бъде.      Покрай моя ентусиазъм няколко човека проявиха желание, заедно да поемем Камино.       Времето тече, наближава лятото, а с него и ваканцията ми. И накрая - този не иска, онзи не може...a, аз искам и тръгвам. Сама. Сама с Божията помощ. Да бъде неговата воля.       Любовта ни подбужда към молитва. Истинската молитва е общение на Любов. При молитвата се отваря душата и се излива Любовта към Бога и невидимия свят.       В навечерието на тръгването в стая си отправих дълга и гореща молитва. Единственото нещо което исках е да се върна жива и здрава от успешно приключил Камино де Сантяго. Затова дадох и своето обещание: Нищо по Пътя не трябва да ме огoрчава. Да не жаля пари, сили или каквото и да е, щом е на Камино и за Камино. Неуспехите и страданията по Пътя да са условие за пробуждане на съзнанието ми, защото само така ще науча поредния урок от майката Природа и Живота. Да се радвам на онова, което е станало и онова, което има да става. Да посрещам всеки ден с радост и да не допускам никаква тревога в душата си. Да имам красиво отношение към всички, да събирам с цели шепи хубавото, доброто, от всичко, що ми носи радост и поука.           С тази молитва и обещание имах усещането, че бях чута и разбрана. Вляха се в мене нови сили и желание да тръгвам, да отивам. Имах усещане на нечие присъствие и разбрах силата на молитвата и обещанието.       Много скоро изпитанието започна. Купуваме с Жоро билет Madrid-Roncesvalles по Интернет за 30 юни срещу 1 юли, 1 часа, 22 място. А, какво говорят числата? 2+2 е 4, което е Числото на пътя. Двойката е Неправолинеен път с изкачвания,понякога спокоен.Четворката е Главен път без особени изненади, но с множество ограничения. Изисква много и усилен труд. Единицата, казва:Стръмен път с повишаваща се трудност. Не позволява отпускане. За достигане на върха се изисква силна воля и упоритост. Повишаващата степен е от дублирането на две двойки и две единици.      Нищо не ме изненада от отговора на числата. Имах психическата готовност за всевъзможни изненади. Знаех вече, че Камино де Сантяго не е рози.      Тръпнех от очакване за тръгване. Колелото е натоварено с двете дисаги отзад и върху тях раницата, стегнати с два ремъка. Отпред на кормилото е монтирана чантата за двата фотоапарата, тефтер и химикалка, MP3 и GSM, Завета на цветните лъчи на Светлината на Учителя Петър Дънов, комплект пътни карти на маршрута, малко пари, слънцезащитен крем и вазелин за устни. За документи и пари уших текстилно пликче с цип и връзка за врата. Така бях сигурна, че най-важното е неделима част от тялото ми. Каквото и да става – лична, здравна, дебитна карта и парите висят на врата ми.

Следва- Звездният път на Сантяго 2


Тагове:   Estella,   camino de santiago,   logro241o,


Гласувай:
5



Следващ постинг

1. viliponcheva - Моята мечта
05.02.2012 12:32
Поздравления за ентусиазма и успуха! Това е моята мечта от времето, когато прочетох "Камино" на Ш. Маклейн и от която съм обсебена от 3 години насам. Защо до сега не стана, каквото и да кажа ще прозвучи като оправдание - може би не е бил дошъл момента. Такъв подарък желая да си направя това лято и аз, но искам да е пеша. Има едно изречение " Имаш Божи и твой план, и твоят план е без значение." Така, че на мен ми остава да се моля Бог да е милостив към мен, да съхраня силите си и след 20 юни да тръгна.
С удоволствие ще изчета и другите постиниги. Да, няма случайни неща, отварям пощата и хей така за обща култура да видя blog.bg какво предлага и попаднах на вашите последни постинги.
С уважение Виолета Димитрова
цитирай
2. bobibozhinova50 - Да, Виолета. Убедих се, че случайни ...
05.02.2012 21:31
Да, Виолета .Убедих се , че случайни неща наистина няма.Всичко се подрежда както е драснато. Три години не поемаш Пътя.Така е трябвало да бъде. Не е узрял момента. ЩЕ БЪДЕ, стига горещо да го желаеш.Във Фейсбука има група КАМИНО. Потърси ни. Ела при нас.Там има интересна информация.Бъди здрава и щастлива.
цитирай
3. анонимен - Дани
06.02.2012 12:14
Браво мамо..
цитирай
4. анонимен - zvezdniq put na Santqgo 2
10.02.2012 22:04
Bravo mila Bobi, postigna tvoqta me4ta - preklanqm se pred tvoqta smelost i golqma re6itelnost . gordeq se s teb ,4e te poznavam i te imam kato edna golqma priqtqlka ¡¡¡¡¡¡¡¡ Jelaq ti vse taka da osu6testvqva6 i za bude6te tvoite pojelaniq ¡¡¡ VALQ
цитирай
5. bobibozhinova50 - Валя
11.02.2012 19:36
Благодаря, Валя, за това ,че морално ме подкрепихте всички приятели.Щастлива съм от успеха по Камино.
цитирай
6. анонимен - borianka bravo bobi radvam se za ...
11.02.2012 23:58
borianka bravo bobi radvam se za tebe 4e si zbadnala edna tvoq me4ta
цитирай
7. анонимен - Опознай Родината, за да я обикнеш :)
05.03.2012 00:39
имаше такива книжки, в които се събираха 100 печата от туристически обекти в България
колкото до числата- 4 е на крътопътя, на пътя е 5
иначе добре си се разходила, лошо няма
дано душата ти е намерила отговори на въпроси, които те вълнуват, както и вътрешен мир
цитирай
8. petbo - pozdravi
23.04.2012 08:19
Браво,Боби! И ти благодря, че си гокачила на страничката на групата! Петя
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bobibozhinova50
Категория: Туризъм
Прочетен: 95058
Постинги: 20
Коментари: 55
Гласове: 13
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031