Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.02.2012 20:00 - Звездният Път на Сантяго 20
Автор: bobibozhinova50 Категория: Туризъм   
Прочетен: 6057 Коментари: 14 Гласове:
7

Последна промяна: 10.02.2012 20:07




Продължение от  Звездният Път на Сантяго 19
Последно.

Не съм много изморена и бързо взех решение да стигна днес до катедралата.

 image

   Натиснах педалите и ето ме пред табелката на града. Развълнувана, че вече съм на входа на града спрях там пред първия мемориал на Сантяго. Изпитах такова силно чувство, че ми се доплака. През целия Свещен път до този момент не бях заплаквала. А сега ми се сви гърлото в спазми- УСПЯХ, УСПЯХ, УСПЯХ. Идеше ми да извикам на глас, но се притеснявах от хората край себе си. Не е било незабелязано вълнението ми. Две млади жени минавайки край мен ме поздравиха. Предложиха да ми направят снимка. Бях много щастлива.

image

image

   Карайки колелото по тесните криволичещи улички към крайната си цел, получавах поздрави по различен начин- бravo chica (браво момиче), vamos ( хайде,давай), muy bien (много добре), ръкопляскане, усмивки.По всичко се вижда и разбира, че сега пристигам и хората ме приветстват.
    Намерих офиса, където да си представя диплянката с печатите. Регистрираха ме за пристигнала със всички данни, които се вписаха при изходната ми точка Ронсесваес. Написаха сертификат за приключил маршрут Камино де Сантяго и най-учтиво ми го връчиха с благопожелания. Дадоха ми план на града по които да се ориентирам за хижите и по-интересни обекти очертани с кръгчета. Най-близкото място за спане беше в Семинарията и аз тръгнах на там.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image
      
    Сантяго де Компостела е малко пoд 100 хиляден град, столица на автономна област Галисия. Като цяло е построен от нова и стара част на града. Старата част е с тесни криволичещи улички с множество исторически сгради и паметници. Естествено, най-интересният обект в град Сантяго е римско католическата катедрала. Нейното строителство е започнало през 1075 г. по времето на Алфонсо VI Кастилиа ( 1040-1109 ), а последния камък е положен в 1122 г. Крал Алфонсо IX на Леон е присъствал на нейното освещаване, през 1128 г.
   Впечатляваща е сградата на катедралата със своите размери и внушителни кули-близнаци по 76 м. височина.

image

image

image

image

image

image

    Интериорът на катедралата е непроменен от 800 години. Според най-интересните му елементи е Portico de la Gloria (Портала на Славата) от XII вek с 3 украсени арки. Исус Христос обграден от четирима апостоли и осем ангела е централният образ в средната арка. Свети Сантяго ( Яков ) се намира точно под него, стъпил на една богата колона от резба изработена през XIII век. Най-отгоре над тях са скулптурите на 24-те музиканти, които са стояли върху небесния трон според Апокалипсиса.

image

image

image    


image

image

image

image

image

   Олтара пищно украсен от злато и сребро заслужава внимание, който ярко контрастира на останалата тъмна и строга част на интериора.
   Влязох през малка, тясна и ниска вратичка, по тесни стълбички, 
които ме отведоха към Скриптата на Свети Сантяго.

  image

image
  
    Полазиха ме тръпки при вида на поклонниците, застинали в своята молитвена поза пред решетките, зад които е гробницата на Светеца. Права в ъгъла отправих моята молитвена благодарност към невидимия свят. Благодарих, че съм жива и здрава, че съм успяла да приключа успешно една мечта. Благодарих на всички онези, които бяха с мен по Свещеният път наяве и с мисъл, които ме поощриха и вярваха в мен , че ще успея. Помолих се за здраве, живот и сполука за синовете и снахите ми, за четирите ми внучета, за сестра ми, за племенници и семействата им, за приятели и познати. Не пропуснах в умствения си списък благопожелания за две свои лели с които имам имотен проблем.
   На това Свещено място пожелах България да оправи политиката си и емигрантите да се върнем у дома.   Останах на църковна misa ( служба ) в катедралата. Истински празник. От речта на служителите много не разбрах, но слушайки църковния хор и органа душата ми се изпълваше от удоволствие. Въпреки уморена, стоях права до една голяма колона. Не исках да омаловажа момента със сядане. Гледах високо горе една жена, която свиреше на органа. Беше в гръб, но и така се виждаше с какво удоволствие и майсторство владее инструмента.      Незабравимо впечатление от всичко, що ме заобикаляше, от цялата обстановка, от многолюдността, от хората пеещите заедно с църковния хор и служители, от светлините, от тържествеността.     Интересна е сградата на кметството и регионалното правителство на Галисия, които се помещават в двореца Рахой, строен през XVIII век по проект на френският архитект Шарл Лемор.     През XVI век е построена страноприемница и болница за поклонници, която сграда днес е хотелът Хостал де ла Рейес Католикос.    Semenario Menor ( Малка семинария ) в която отседнах за нощуване, се намира на 10 минути пеш от катедралата.

image


image

Голяма, внушителна четириетажна сграда, стъпила на едно възвишение, от където се вижда старата част на града. Има доста неудобства - уморена изкачвам много стълби, минава се от една стая за в друга, кухненския блок е под първия етаж и е най- скъпото място за спане на поклонници от обществените спални - 12,50 евро .
   С тези неудобства и като цяло се почувствах, като че ли съм в друг свят. Светът на непознатото. Елементарното обзавеждане на спалните помещения с индивидуални дървени кревати и малки гардеробчета, многобройните малки и високи тесни прозорчета на малки и по-големи правоъгълници, изтърканата мозайка на пода,…и цялата сивота предаваха строгия режим на Семинарията.    Семинарията е действаща с две функции - обучават се студенти и хотел за поклонници.
   Преди да тръгна на Камино де Сантяго, имах идеята да продължа от Сантяго де Компостела до село Fisterra  с колелото си, за да ида до Края на света, да видя Атлантическия океан, да видя фара на нос Finisterreи крайпътен камък 0,00 км., от където започва най-западната част на Испания, символично да изчистя лошите неща в себе си, чрез изгаряне на своя дреха.     Стигнала здрава и благополучно до своята крайна цел, реших да не рискувам повече здравето си и да не продължавам с колелото по-нататък.     Купих си двупосочен билет от автогарата и пътувах 3 часа в едната посока до с. Fisterra.     Времето отвратително - дъжд, мъгла, студ.

image

image

image
  
   Слязох в селото. Сложих си дъждобрана и тръгнах 2-3 км. пеш, за Края на света, до Фара. Нищо не се вижда, освен тясното шосе, по което крача. Дъжда се стича по дъждобрана, мокри са дънките до коляно, маратонките джвакат пълни с вода. Мине кола и ме до окъпе.
    Вярна на себе си и за майтап на душата на глас запях:...Казано честно всичко ми е наред...Вървя и си пея. Амa, наистина всичко ми е наред. Какво ми е? Искам да съм тук, и съм тук.    Минах покрай един монумент на поклонник, а той по-мокър и от мен. Само, че не му е студено.

image

  Стигнах до сградата на която е Фара. Фар не видях от мъгла и дъжд. Снимах отдалече един висок кръст върху скала намиращ се на другата страна на уличното платно.

image

   Потърсих крайпътния камък с 0.00 км. Намерих го. Някъде в ляво от него трябва да е Атлантическия океан. И океан не видях. Чувах само от време на време тревожния писък на чайкa. Силен дъжд. Едва успях да направя няколко снимки. Страхувах се да не намокря фотоапарата. И наистина сякаш бях на края на света- НИЩО НЕ ВИДЯХ. 

image

image

     
Върнала се във Fisterrа мъглата леко се вдигна и успях да видя акостирали малки и по-големи лодки, яхти, моторници, корабчета.     Седнах да обядвам в ресторантче близо до кея, та от прозореца му успях да правих снимки.

image
   
   Автобуса ме върна на автогарата в Сантяго де Компостела и си купих билет за Мадрид за слeдващият ден - вторник, 19.07.2011 г.  
   Сутринта, деня на пътуването ми, времето не се е променило. Дъжд, мъгла, студ. Натоварих дисагите върху велосипеда и излязох през високите железни порти на Семинарията.

image

image

image
    
   Обгърнах с прощален поглед виждащата се в далечината стара част на Сантяго де Компостела. Забулен града в мъгла, дъжд и студ едва се забелязваха високите кули на Катедралата.
     Този сив градски пейзаж не ме притесни и не ме разочарова. Радост изпълваше душата ми. Щастлива бях, че приключи благополучно една моя мечта, едно мое предизвикателство. Приключи проверката на моето АЗ.      - УСПЯХ  !        Благодаря ти, Господи, че беше с мен по не лекия маршрут на Камино де Сантяго.        Благодаря ти, Господи, че ме беше изпълнил с Вяра и сила по Свещения път.        Благодаря ти, Господи, че укрепи Любовта ми към Теб, към хората , към цялата Природа.        Благодаря ти, Господи за приятелското ми общуване по Пътя на моето поклонение от Ронсесваес до Сантяго де Компостела и Финистерре. Срещнах добри хора, които ми помагаха в беда и други, които се нуждаеха от моята помощ. Чувствах Твоята и тяхната загриженост за свършека на моята цел: Поклонение с велосипед по Камино де Сантяго.        Господи, научи ме на спокойствие и смирение, да не се обезсърчавам в недоволството си и в недоволството си да бъда доволна.       Господи, научи ме да осъзнавам по-бързо своите грешки и да не ги повтарям, за да вървя успешно в духовното си израстване.       Благодаря ти, Господи !!!                                                          
                                                   Божидарка Божинова, Мадрид, 2011 г.

image

image

image

image

image

image

image

image



                   К  Р  А  Й



Гласувай:
7



Предишен постинг

1. viliponcheva - БЛАГОДАРЯ! БЛАГОДАРЯ! БЛАГОДАРЯ! ...
11.02.2012 00:13
БЛАГОДАРЯ! БЛАГОДАРЯ! БЛАГОДАРЯ! Друго в момента не мога да кажа.
А, за няма случайни неща - снаха ми, която живее в Испания е от Садовец.)
На мен ми остава да се опитвам да понауча малко испански, да чакам лятото и, евентуално единомишленик да се появи. Е, и Бог да е милостив към мен и постоянната ми молба към него - да съхраня здравето си. с обич и уважение Виолета
цитирай
2. анонимен - Респект и уважение за всичко сто...
22.02.2012 22:27
Респект и уважение за всичко сторено от Вас.
цитирай
3. анонимен - МАРИЯ
25.02.2012 23:42
НЕВЕРОЯТНО!С НАЙ-ГОЛЯМО УДОВОЛСТВИЕ ПРОЧЕТОХ ВСИЧКО.КАК МОГА ДА СЕ СВЪРЖА С ВАС? ИМАМ НЯКОЛКО ВЪПРОСА ,ЗАЩОТО И АЗ ПЛАНУВАМ ДА МИНА ЧАСТ ОТ ПЪТЯ.
цитирай
4. bobibozhinova50 - До Мария
08.03.2012 15:48
Мария, здравей. Ето ми ел.адрес за връзка bobibozhiova@abv.bg После ще ви дам скайпа си. Към Фейсбук има група КАМИНО от където също може да получавате информация на запитванията си. Лек ден.

цитирай
5. анонимен - plamena necheva
16.06.2012 17:46
Много вълнуващо сте разказали преживяното от вас, а именно сбъдване на една мечта. Прочетох го два пъти и ме завладя, така че ще прочета и останалите части от пътеписа, предолагам също така интригуващи. Вие от Садовец- Плевенско ли сте?
Моят баща е от там и ваканциите, както и уикендите, прекарвах там- при баба и дядо. Може да се срещнем по пътя на живота и на живо, знае ли се... Желая бъдещи успехи и сбъдвания на всяко добро дело, което мечтаете!
цитирай
6. bobibozhinova50 - До Пламена.
25.06.2012 23:22
Пламена, не съм от Садовец.От Плевен съм. Живея и работя в Мадрид. Разказвам за срещата си по Камино с едно момче от Садовец. Благодаря за пожеланията.Нали знаете ивестаната поговорка- Планина с планина се не срещат. Човек с човек се среща. Така, че възможно е да се срещнем някои ден.
цитирай
7. анонимен - Браво Боби,
30.06.2012 18:24
възхищавам Ви се и много благодаря, че сподели с нас твоя Камино.
Разказвате много увлекателно и с много исторически подробности. Снимките също ми харесаха. Не исках разказа да свърши.
Пожелавам Ви здраве и още много интересни маршрути.
Надявам се да споделите и за тях.
Румяна
цитирай
8. анонимен - Благодаря!
20.08.2012 13:44
Благодаря Ви за споделените мигове. Възхищавам Ви се!
В миг на колебание относно моето предстоящо пътуване, попаднах тук - очарована от разказа, и заредена с убеденост, аз Ви Благодаря отново, защото се докосвам отново до синхроничностите или"случайностите" в живота ни.
цитирай
9. анонимен - Поздравления за Камино!
06.10.2012 06:59
А доколкото разбирам от последния разказ тук, този път се изминава само в едната посока пеша или на колело, а после човек се прибира с транспортно средтсво- автобус, влак..., аз мислех, че в двете посоки трябва да се измине пътят пеша :)
цитирай
10. анонимен - Ето защо попитах
06.10.2012 07:29
дали сте от Садовец, в 15-ти разказ сте споменали следното:
"Попитах го за колежка, директор на детската градина и за мои далечни фамилни роднини от Садовец, но той не успя за никой от тях да се сети, защото и моите спомени са много бедни" Значи все пак имате фамилна връзка с родното място на моя баща, остава и да сме една рода и наистина "човек с човек се среща"
Това лято ходихте ли на някое интересно място, много увлекателно разказвате пътешествията си, браво! Пламена съм, предният коментар е също мой.
цитирай
11. анонимен - Отговор на АНОНИМЕН от 06.10 07,29
16.10.2012 23:32
Да. Дистанцията по Камино де Сантиаго е еднопосочна. Всички пътища на Камино де Сантиаго се срещат в град Сантиаго де Компостела.
Родството ми в Самовец го свързвам с баба ми Йорданка Стойкова( по баща), която е родена там ,а се е омъжила за дядо ми Божин Велчев от Плевен.
Това лято си бях на Плевен и във Враца. Разходих се до пещерата ,,Леденика,, и хижа ,,Среброструй,,.
Идващото лято, живот и здраве имам идея да бъда на Камино де Норте (Северното).
цитирай
12. анонимен - Пламена
22.10.2012 16:06
Благодаря Ви за отговора и всичко останало!
Това че нямам регистрация в този сайт не ме прави "анонимен", при положение че съм се представила по име. Баща ми е Панайот.
А на Вас желая осъществяване на идеите и писането с главни букви се тълкува за викане в интернет пространството, а аз не съм глуха и моля да ме извините ако съм прекалила с въпросите в предишни коментари! Успех по Пътя!
цитирай
13. анонимен - До Пламена от 22.10.2012 г. От Божидарка, автора
28.10.2012 10:07
Цитирам ви-...А на Вас желая осъществяване на идеите и писането с главни букви се тълкува за викане в интернет пространството, а аз не съм глуха и моля да ме извините ако съм прекалила с въпросите в предишни коментари! Успех по Пътя.
Мила, Пламена.Не разбирам в какво съм те подразнила. Не намирам нищо не етично нито, в пътеписа си, нито в отговорите на коментариите ми. Допускам и съм уверена, че някои (знам КОЯ) пише от мое име глупости на приятелите ми от Интернет ,от всички мои страници. За доказателство виж част 2 на този пътепис, където аз за първи път си позволих да й дам убидно определение, заслужавайки го много отдавна.Блокирана от мен тя влиза, чрез моите приятели , които не я познават. Извинявам се за лошото ти настроение, но не мога да огранича приятелите си заради нея. А хората ме познават мен, познават и нея. За това всеки има подбор на средата си. Лек ден ти желая, Пламена.
цитирай
14. анонимен - Цитирам-. . . А на Вас желая осъще...
28.10.2012 10:18
Цитирам-...А на Вас желая осъществяване на идеите и писането с главни букви се тълкува за викане в интернет пространството, а аз не съм глуха и моля да ме извините ако съм прекалила с въпросите в предишни коментари! Успех по Пътя!

Мила, Пламена, Не разбирам какво съм те подразнила. Какви са тези главни букви, викане в интернет пространството и че не сте била глуха. Не виждам нищо не етично в писанията си в пътеписа, нито в отговорите на коментариите.Някой иска да си излее злобата си ,но не е това мястото. Уверете се в Част 2 на пътеписа. А, аз знам КОЯ стои зад всичко това. Хубав ден.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bobibozhinova50
Категория: Туризъм
Прочетен: 95048
Постинги: 20
Коментари: 55
Гласове: 13
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031